
グローバルな大ヒットスポーツカーとなった初代フェアレディZ(S30型)は、国内の2ℓエンジンに対して、輸出向けは2.4ℓエンジンで発売されました。
この輸出仕様が、発売2年後の1971年になって日本市場にも新規投入された際に追加になったのが、独特のノーズピース「エアロダイナ・ノーズ」をもつ240ZGです。
このクルマはその240ZGのレース仕様テストカーで、排気量2,870ccクロスフローのLY28型エンジンを搭載しています。
The first-generation Fairlady Z (S30 type), which became a global blockbuster sports car, was released with a 2.4-liter engine for export, compared to the 2-liter engine used in Japan.
When this export specification was newly introduced to the Japanese market in 1971, two years after its release, the 240ZG, which had a unique nosepiece called the Aerodyna Nose, was added.
This car is a race spec test car for the 240ZG, and is equipped with a LY28 engine with a displacement of 2,870cc.
年式 Year |
1973年 |
---|---|
型式 Model |
HS30H型 |
全長 Overall length |
4,305mm |
全幅 Overall width |
1,790mm |
全高 Overall height |
1,230mm |
ホイールベース Wheelbase |
2,305mm |
トレッド(前) Track (Fr) |
1,475mm |
トレッド(後) Track (Rr) |
1,515mm |
車両重量 Curb weight |
----kg |
エンジン Engine |
LY28型 (直6・OHC クロスフロー) LY28 (6-cyl. in line, OHC, Crossflow) |
排気量 Displacement |
2,870cc |
最高出力 Engine max. power |
221kW(300ps)/7,600rpm |
最大トルク Engine max. torque |
314N・m(32.0kgm)/6,400rpm |
サスペンション(前・後) Suspension (Fr & Rr) |
ストラット Strut |
ブレーキ(前) Brakes (Fr) |
当時:ディスク / 現在:ベンチレーテッドディスク At that time: Disc / Current: Ventilated Disc |
ブレーキ(後) Brakes (Rr) |
当時:ドラム / 現在:ベンチレーテッドディスク At that time: Drum / Current: Ventilated Disc |
タイヤ(前) Tires (Fr) |
当時(At that time) : 220-575-15 / 現在(Current) : 225-585-15 |
タイヤ(後) Tires (Rr) |
当時(At that time) : 290-575-15 / 現在(Current) : 275-585-15 |
その他 Others |
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