
2007年に発売されたスポーツカーファン待望のNISSAN GT-R(R35)は、それまでのフェアレディZ(Z33)に代わって翌2008年からSUPER GT GT500クラスに参戦を開始しました。
デビューイヤーの2008年にシリーズチャンピオンを獲得したNISSAN GT-Rは、2011年・12年にはシリーズを連覇。
良い流れを引き継いで開発された2013年のマシンは、特徴的なリヤフェンダーとリヤウィングを持ちます。
サメの歯のようなギザギザの「シャークティース」という形状を採用し、ダウンフォースを減らさずにドラッグを大幅に減らしました。
VRH34Bエンジンも、レスポンスとトルクを最適化させ、燃費を向上させました。
2013年シーズン、日産系チームのドライバーズランキング最上位は6位でしたが、この年の苦境を乗り越え、翌2014年・15年に再びシリーズチャンピオン連覇を達成しました。
NISSAN GT-R (R35), which was released in 2007 and long-awaited by sports car fans, began participating in the SUPER GT GT500 class in 2008, replacing the previous Fairlady Z (Z33).
The NISSAN GT-R won the series championship in its debut year in 2008, then won the series again in 2011 and 2012.
The 2013 machine was developed following the good trend of the previous two years and has distinctive rear fenders and a rear wing.
Shark teeth' shape was adopted to the fender which significantly reduce drag without reducing downforce.
The VRH34B engine has also been optimized for better response and higher torque in addtion to improved fuel efficiency.
In the 2013 season, 6th was the highest place in the driver's ranking for Nissan, but we overcame the difficulties of this year and achieved the series championship again in 2014 and 2015.
年式 Year |
2013年 |
---|---|
型式 Model |
R35型 |
全長 Overall length |
4,695mm |
全幅 Overall width |
2,000mm |
ホイールベース Wheelbase |
2,720mm |
トレッド(前) Track (Fr) |
1,685mm |
トレッド(後) Track (Rr) |
1,675mm |
車両重量 Curb weight |
1,100kg |
エンジン Engine |
VRH34B |
排気量 Displacement |
3,396cc |
最高出力 Engine max. power |
530ps以上 |
最大トルク Engine max. torque |
45kg・m以上 |
クラッチ Clutch |
5.5"カーボントリプルプレート 5.5" Carbon Triple Plate |
トランスミッション型式 Transmission |
トランスアクスルタイプ6速シーケンシャル Transaxle type 6 speed sequential |
駆動方式 Drive system |
2WD (FR) |
サスペンション(前・後) Suspension (Fr & Rr) |
ダブルウィッシュボーン Double wishbone |
ブレーキ(前・後) Brakes (Fr & Rr) |
ベンチレーテッドディスク Ventilated disc |
ホイール(前・後) Wheel (Fr & Rr) |
13.0J x 18 |
タイヤ(前・後) Tires (Fr & Rr) |
31/71-R18 |